Beszédtréning
A gyermekeknek azért van szüksége a beszédtréningre, mivel a mai generációk kommunikációs stílusát és társas igényeit merőben befolyásolja a digitális világ.
Online formában állandó kapcsolattartás jellemzi őket, így jelen időben, egyszerre és többirányúan zajlik minden kommunikációjuk. Ezekre a beszélgetésekre a rövidség és tömörség jellemző, tele vannak képi tartalmakkal, hangulatjelekkel és matricákkal, melyek megfosztják őket a szöveg formájában megfogalmazott reagálásoktól és belső állapotok kifejezésétől.
Ennek az online világban való létezésnek köszönhető, hogy a valós életben történő kommunikáció, megértés, értelmezés és társas kapcsolattartás nehézségeket eredményeznek náluk.
Célom, hogy játékos gyakorlatokon keresztül a gyermekek fejlesszék kommunikációs készségeiket, kapcsolatteremtő képességüket, hogy megismerjék és elsajátítsák azokat az alaptechnikákat, melyek a magabiztos beszédhez vezetnek, valamint hogy segítsem őket az egyéni megnyilatkozásban.
Feladatunk, hogy a tanulók ismerjék meg és sajátítsák el a beszédhez szükséges helyes légzéstechnikát, artikulációt, hangszín, hangsúly és hanglejtés használatot, valamint a beszédtempó megfelelő alkalmazását.
A gyakorlatok során fejlődik:
- a kommunikációs készségük,
- a beszédkészségük,
- a hallás érzékelésük,
- a ritmusérzékük,
- a figyelmük,
- a kreativitásuk, fantáziájuk, képzelőerejük,
- az önfegyelmük,
- a szabálytiszteletük, szabálytudatuk,
- a mozgás és a beszéd összehangolásának képessége,
- a kapcsolatteremtő képességük,
- a csoportos munka és tapasztalatszerzés segíti a tanulók alkalmazkodó és beilleszkedő képességét,
- a gyakorlatok hozzájárulnak a gyermekek könnyebb egyéni megnyilatkozásához.